soneyh

SM家族闭眼吹~爱大条小条~本命少时~最近又被红贝贝撩得不要不要的w敬佩闪闪函数和小天w为天团打call~

50fo点梗备忘录:卡鼬师生

[自翻]Skin to Skin

第一次自己翻译歌词

因为这首歌太好听了忍不住

以下是中英对照:

 

 

Skin to Skin

唱/鹿晗   翻译/颂

Take your time

别心急

Love me in the middle of your lowest night

忧郁的午夜里,爱我是你唯一的良药

I’ll be sure to lift you if you promise me

假如你诚心许愿,我将对你布下福音

Give me your affection

给我你的欣悦及爱慕

And your honesty

和你的赤诚之心

If I could feel your touch

倘我周身能感觉到你的轻抚

If I could be your love

倘我终能成为你的爱人

I wanna go beyond

我要求我们共食禁果

I wanna go to far

而后游曳直至失乐之园门启

Now tell me I’m the only one

现在告诉我我不可取代

Skin to skin

我渴盼与你肌肤相亲

Take your time

深呼吸

I’ll be right here with you in the longest fight

终你一生的抗争中,我是你永恒的依靠

Never will neglect you I’ll stay by your side

我永远不会忽略你,你身旁是我永久的处所

Never would direct you

我至死不会干涉你应行的路途和当守的道义

If I’m left behind

可假如我只能看着你渐渐抽身离去的倒影

Will I still fell your touch

我还会感受到你酥麻的触碰吗?

Will I still be your love

我还会是你心底的爱情吗?

I wanna go beyond

所以现在,我要求走过那条界限

I wanna go to far

因为我期盼我们能一起经历更长远的未来

Now tell me I’m the only one

现在告诉我我独一无二

Skin to skin

让我们水乳交融,而今夜无人入眠

 

注:《失乐园》这里指约翰弥尔顿所创作的神话史诗。

 

评论(6)

热度(14)